aktualnosci

KRAKÓW Z LEGENDĄ

2011-05-30

Uczniowie klasy VI a wraz z wychowawcą - p. Basią oraz z p. Zbyszkiem spędzili dzień pełen przygód w legendarnym Krakowie. Młodzi podróżnicy poznawali Gród Kraka wędrując po Starówce Szlakiem Królewskim. Droga ta jest najbardziej atrakcyjną i najchętniej uczęszczaną trasą przez prastarą siedzibę króla Kraka, pozwalającą zobaczyć najpiękniejsze zabytki Krakowa.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od kościoła św. Floriana przy Placu Matejki. Następnie zatrzymaliśmy się pod pomnikiem Grunwaldzkim. Przechodząc obok Barbakanu i resztek dawnych fortyfikacji miejskich, poprzez główną bramę wjazdową wkroczyliśmy w obręb Starego Miasta. Dalej ulicą Floriańską udaliśmy się na największy plac średniowiecznej Europy - Rynek. Tutaj zwiedzaliśmy Kościół Mariacki, Sukiennice, pomnik Adama Mickiewicza. Mieliśmy możliwość wysłuchania hejnału z wieży kościoła Mariackiego. Dużą atrakcją i zainteresowaniem wśród dzieci cieszyły się dorożki konne. Kontynuując spacer ulicą Grodzką podziwialiśmy kościół św. Piotra i Pawła z postaciami Apostołów na postumentach oraz pomnik ks. Piotra Skargi. Przyszedł także czas na chwilę odpoczynku i na coś co zaczyna się na literkę ,,L" jak lody. Każdy miał możliwość wybrać swój ulubiony smak: truskawka, czekolada, marakua, pomarańcz itp.. Schłodzeni niebiańskimi smakami przeszliśmy ulicą Kanoniczną na Wzgórze Wawelskie do najwspanialszej rezydencji renesansowej w Europie. W drodze powrotnej był czas na zakup pamiątek i posiłek w McDonald.

Zmęczeni, ale pełni wrażeń i w znakomitych humorach wróciliśmy do Ośrodka. Była to wyczerpująca i bardzo poglądowa lekcja historii, geografii i wychowania komunikacyjnego. Podczas podróży uczniowie mieli możliwość wykazać się poprawnym zachowaniem w środkach lokomocji i na drodze, przestrzegać i utrwalać przepisy ruchu drogowego. Dla wielu wychowanków stanowiło to wielką atrakcję ponieważ po raz pierwszy mieli okazję podróżować pociągiem czy tramwajem.

Dziękujemy Stowarzyszeniu „PROMETEUSZ" za sfinansowanie tej atrakcyjnej wycieczki.