aktualnosci

ZWIEDZAMY STOLICĘ

2011-05-24

Uczniowie naszego Ośrodka przeżyli trzy niezapomniane dni w Warszawie. Ten niecodzienny wyjazd był starannie przygotowywany już od wielu tygodni. Pan Zbyszek ułożył dokładny plan wycieczki, a uczniowie na lekcjach przyswajali ochoczo wiadomości o historii miasta. Po kilku godzinach jazdy w doskonałych humorach dotarliśmy do celu. Pierwsze kroki w stolicy skierowaliśmy do Centrum Nauki „Kopernik", gdzie spędziliśmy całe popołudnie. Najwięcej emocji wzbudziło zgłębianie tajników przyrodniczych i klimatycznych oraz poznawanie zjawisk występujących w kosmosie. Wielkie wrażenie wywarł na uczestnikach pobyt w urządzeniu symulującym trzęsienie ziemi oraz przebywanie na powierzchni księżyca, gdzie nie działa siła grawitacji. Po pełnym wrażeń dniu udaliśmy się do Sulejówka, gdzie siostry ze zgromadzenia Służebnic Ducha Świętego przygotowały dla nas wspaniałą obiadokolację oraz gościnne pokoje. Po odpoczynku udaliśmy się jeszcze na wieczorny spacer ulicami Sulejówka pod pomnik Józefa Piłsudzkiego.

Kolejny dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania Starówki, gdzie podziwialiśmy Zamek Królewski, Katedrę Jana Chrzciciela, Barbakan i kamieniczki w rynku. Następnie wyruszyliśmy pod Pałac Prezydencki oraz pod Grób Nieznanego Żołnierza, gdzie obserwowaliśmy zmianę posterunku i składanie wieńca przez delegację z Austrii. W drodze powrotnej wstąpiliśmy na pyszne lody do kawiarni, by po chwili wytchnienia zatrzymać się w zadumie na Cmentarzu Powązkowskim, gdzie oddaliśmy hołd ofiarom katastrofy pod Smoleńskiem.
Do Śródmieścia dotarliśmy metrem. Dla uczniów było to zupełnie nowe doświadczenie. W krótkim czasie znaleźliśmy się w okolicy Pałacu Kultury i Nauki. Windą wyjechaliśmy na XXX piętro i tam z tarasu widokowego podziwialiśmy panoramę Warszawy. Po dniu pełnym wrażeń, zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do spokojnego Sulejówka.

Ostatni dzień pobytu w stolicy powitał nas pięknym wschodem słońca. Rano udaliśmy się do Muzeum Powstania Warszawskiego, które na kilka godzin przeniosło nas w trudny czas okupacji. Ze zdumieniem wsłuchiwaliśmy się w głosy powstańców, dotykaliśmy fragmentów murów Getta, przemieszczaliśmy się kanałami, w których ukrywali się powstańcy. Mieliśmy także okazję zobaczyć opaski noszone na ramionach walczących oraz fotografie z tamtego okresu. Najwięcej emocji wzbudziła projekcja filmu pt. „ Miasto Ruin" obejrzana w technice 3D, przedstawiająca niesamowity obraz zniszczonej działaniami wojennymi stolicy. Przed wyjazdem zatrzymaliśmy się jeszcze w Parku Łazienkowskim, by ochłonąć nieco pod pomnikiem F. Chopina.

Wyczerpani, ale wypełnieni wrażeniami wracaliśmy do Zbylitowskiej Góry gdzie z wielkim utęsknieniem oczekiwali nas rodzice i wychowawcy.
Pieniądze na wycieczkę zostały zebrane przez pracowników Zakładów Azotowych podczas zimowej akcji Anioły dobrych serc. Dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do sfinansowania tej wspaniałej wycieczki.